mixupthatlife

Direktlänk till inlägg 16 december 2011

Flickan med nallen - värt att tänka på..

Av Josefin Lantz - 16 december 2011 17:24

När jag va liten va jag en riktig Nalle flicka, det va väll nån form av trygghet i att alltid veta att vart jag än va så hade jag nalle med mig! När man växer upp så börjar det där med nallen ta av och man lämmnar den mer och mer hemma, vilket är normalt, så även för mig. Men jag har nallen med mig där jag bor i lägenheten i Sundsvall eller på Hola, den ska alltid finnas tillgänglig i mitt hem för om sanningen ska fram så när det är tufft så är nalle fortfarande en stor tröst. Jag har haft ett känslomässigt berg och dal bane liv, det har varit riktigt tufft många gånger, men nån stans hittar man fortfarande till baka till verkligheten och vardagen och man lär sig något av sina misstag och andras! Detta i sig gör mig som person SÅ mycket starkare. Det bästa som hänt mig, det va när jag flytta till Hola, jag ville i början inte alls vara här, men med tiden så har det visat sig vara en vinnst lott, med dröm vinsten, jag har fått vänner jag aldrig trodde man skulle hitta och de två specifika tjejerna jag tänker på har gjort SÅÅÅÅ mycket för mig och min själv känsla. Jag börjar bli en självständig och stark människa, det går långsamt men jag har sakta börjat märka förändringar. Visst man gör misstag ibland men det är som tidigare nämt bara något man kan ta lärdom av, och så kommer det vara hela livet. När man växer upp börjar man söka trösten hos vännerna och visar dem sitt stöd när de behöver en.


Men bara så ni vet är jag fortfarande flickan med nallen!  


Vad jag menar är oavsätt vad det är som ni under livet och uppväxten har värderat starkt, så ska ni ta vara på det och inte göra er av med det. Vi har alla barnet kvar i oss och det kommer stunder då vi fortfarande behöver trösten, av vad det lilla kan ge. För det är inte alltid vännerna eller familjen finns tillgängliga när trösten behövs. Och då kan något så litet ge så mycket! Ta vara på det ni har, oavsätt om det bara är en liten nalle... för ni vet aldrig när ni kommer att behöva det!


 

 
 
Ingen bild

Amanda.S

17 december 2011 10:27

Du ger mig tårar och så mycket tankar med den texten. Du berör mig i varje ord du skriver. Tack för att du är den du är Josefin! <3
Du är helt fantastisk!! <3 <3

Vi ses snart, massa kramar och pussar på dig min sessa! <3<3

Jag saknar och älskar dig!! <3<3

Josefin Lantz

17 december 2011 14:59

Tackar hjärtat! Visste du skulle gilla den här texten! Tack för att du är den DU är min sockerkaka!

Jaa vi ses SNART! Älskar dig

 
Ingen bild

Shay

30 december 2011 14:42

Brudar ni är värd allt som finns i världen, ta vara på det innan det är försent! Ni kommer alltid att finnas i mitt hjärta. Hahaha smörkråkan till max, but i don't give a shiet! Love you guys <3

Josefin Lantz

30 december 2011 14:56

Men gumman du låter som om vi aldrig skulle ses mer :O haha du vet att du finns här i mitt hjärta varje dag, och allt du gör och säger gör min snäppet starkare varje långa eviga dag!! Du är värd allt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin Lantz - 23 februari 2012 15:24

Tjeenare nu kan ni fortsätta följa min blogg på ett nytt ställe, kände att det va dax för en uppdatering!    makeupbylantz.myshowroom.se    Kom in och kika vettja! ...

Av Josefin Lantz - 10 februari 2012 03:17

Så nu har jag pillat med detta i snart 6 timmar! Jag är helt slut, sminket och håret tog tre timmar, fotograferingen tog säkert 2 timmar, sen reducering av en del bilder och shiiiit, vad trött jag är! MEN nöjd! Igår blev det en impuls sidecut klippni...

Av Josefin Lantz - 8 februari 2012 21:22


Nu sitter jag här helt upprymd för att make up skolan jag vill gå har slängt upp deras start datum för hösten! Så nu blir det stipendie sökande och skol sökande! wiihoo!!!  Annars lyssnar man på Kapten Röd och funderar på vad jag ska lägga upp för ro...

Av Josefin Lantz - 6 februari 2012 10:30

Håret är ett återkommande tema i vardagen, men är du som jag en person som använt mycket löshår och plågat ditt hår med färgningar etc.. och har ett hår som inte växer så bra. Här har ni lite tips om hur ni ska få håret att växa!   Shampo och bal...

Av Josefin Lantz - 6 februari 2012 00:39

Med tiden lär man sig saker, jag har lärt mig att jag ska fokusera på att göra detta till en all makeup blogg, så går det lättare för mig att uppdatera. Jag har lärt mig hur jag sätter upp mitt korta hår så att det ser ut som att det är mycket längre...

Presentation


Jag heter Josefin är 19 år och pluggar Folkhögskola. Mina stor intressen är Musik, Make up & Hair, foto, skriva, och träning, kost och hälsa! Välkommen till min blogg!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards