mixupthatlife

Direktlänk till inlägg 6 februari 2012

I Tell Ya!

Av Josefin Lantz - 6 februari 2012 00:39

Med tiden lär man sig saker, jag har lärt mig att jag ska fokusera på att göra detta till en all makeup blogg, så går det lättare för mig att uppdatera. Jag har lärt mig hur jag sätter upp mitt korta hår så att det ser ut som att det är mycket längre. Jag har lärt mig att skönhet kan komma i olika sorters storlekar och förpackningar. Jag har lär mig att det tar tid att skapa förändringar. Jag har lärt mig att acceptera livets alla orättvisor. (även om det är svårt). Jag har lärt mig att sminka andra människor, vilket kan vara mycket svårare än att sminka sig själv. Jag har lärt mig ätt ÄLSKA min profil^^ Det sist nämda är ett jätte steg, jag har bara börjat uppskata och respektera att jag ser ut så här, värför inte älska det, för det kommer inte förändras eller bli bättre hur mycket jag än hatar! Man får göra små uppoffringar ibland för att lära sig något utav det. Jag vet inte men förut tyckte jag att jag hade världens fulaste näsa, nu tycker jag att den är fin, sen jag börja tycka det har folk faktiskt sagt till mig att den är det, så då blir det dubbelt upp lixom! Jag tycket till exempel att jag har lite av kalkon hals, men va fan den klär mig! Så för att fira att detta blir en all makeup blogg och för att jag lärt mig älska min profil så lägger jag upp en rad profil - bilder :D


     


Roligt va? :D Alla borde försöka acceptera den man är och börja älska sig själv!!!


 
 
☆Nnad's Blogg ☆

☆Nnad's Blogg ☆

6 februari 2012 02:22

Hmm, jag har också kort hår, men det går tydligen att sätta upp. Jag är en flitig användare av diadem, hårnålar och tofsar och en halv flaska hårspray, så jaa.. Mitt hår ser plötsligt mycket längre ut nu. Dock inte lika långt som dem där tjejerna med ett hårsvall ner till svanken, men nästan.. :)

Jag min idiot fick för sig att raka av mig håret förra vintern. ALLT. Jag tror det var en engånghändelse. Jag hoppas. För det är inte roligt med hår som växer ca en cm varannan månad.. (förmodligen bara en känsla, men ändå)

Btw, fina profilbilder :)

http://nnad.bloggplatsen.se

Josefin Lantz

6 februari 2012 10:24

I know the feelin, ett tipps till dit långsamt växande hår är att använda bra produkter som passar din hår typ, själv använder jag Sunsilk reconstruction program alla delarna, det gör håret skit mjuk och fint! Klippa topparna om du har lät för kluvna toppar, i alla fall var 5 vecka, bara toppa, och att inte tvätta håret mer än tre gånger i veckan, helst två och att använda ett bra värme skydd! Jag använder Franck Provost Expert Protection jätte bra kostar bara typ 80 kr! Håller man detta så sätter håret igång, jag vet för jag brukade ha ett hår som inte växte något på tre år, sen jag börja med detta så har det växt nära 8 - 10 cm på 5 månader och till skillnad från förut så är det MYCKET! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin Lantz - 23 februari 2012 15:24

Tjeenare nu kan ni fortsätta följa min blogg på ett nytt ställe, kände att det va dax för en uppdatering!    makeupbylantz.myshowroom.se    Kom in och kika vettja! ...

Av Josefin Lantz - 10 februari 2012 03:17

Så nu har jag pillat med detta i snart 6 timmar! Jag är helt slut, sminket och håret tog tre timmar, fotograferingen tog säkert 2 timmar, sen reducering av en del bilder och shiiiit, vad trött jag är! MEN nöjd! Igår blev det en impuls sidecut klippni...

Av Josefin Lantz - 8 februari 2012 21:22


Nu sitter jag här helt upprymd för att make up skolan jag vill gå har slängt upp deras start datum för hösten! Så nu blir det stipendie sökande och skol sökande! wiihoo!!!  Annars lyssnar man på Kapten Röd och funderar på vad jag ska lägga upp för ro...

Av Josefin Lantz - 6 februari 2012 10:30

Håret är ett återkommande tema i vardagen, men är du som jag en person som använt mycket löshår och plågat ditt hår med färgningar etc.. och har ett hår som inte växer så bra. Här har ni lite tips om hur ni ska få håret att växa!   Shampo och bal...

Av Josefin Lantz - 30 december 2011 04:43

It's been a long time since I rock-and-rolledIt's been a long time since I did the StrollOoh, let me get it back, let me get it back, let me get it backmm-baby, where I come fromIt's been a long time, been a long timeBeen a long lonely, lonely, lonel...

Presentation


Jag heter Josefin är 19 år och pluggar Folkhögskola. Mina stor intressen är Musik, Make up & Hair, foto, skriva, och träning, kost och hälsa! Välkommen till min blogg!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards