mixupthatlife

Direktlänk till inlägg 25 december 2011

LCHF och GI - Ett hälsosammare livsval?

Av Josefin Lantz - 25 december 2011 02:14

Hej och hå alla, igår va det julafton och så här i jule tider med massa god mat och jul godis, börjar garanterat mångas funderingar och tankar kring vikten. JULÅNGEST vill jag kalla det. Men så här är det, vi ska inte ha julångest, vi ska förhoppningsvis göra en jätte rolig sak, alla de där ute som vill och alla som kanske vill. Vi ska tillsammans (hoppas jag) göra en förändring, vi ska ta ett steg i rätt riktning och påbörja ett hälsosamare liv. Detta ska vi göra med hjälp av LCHF/ GI. Jag vet att det inte är samma sak, men inte heller långt ifrån. Jag har en idé, som jag bara vill pröva, det är kul med förändringar, men det är ännu roligare om fler är med på förändringarna. SÅ vi kan tillsammans, med varandras hjälp och idéer, recept och tränings tips göra denna förändringen för oss själva, vår framtid och framför allt för våra familjer. Vi vill väll ha ett hälsosammare liv?!  


Jag tror inte på bantings metoder, vist du kan banta ner dig flera kilon, men sen då? Går man tillbaka till det vanliga vanorna så ökar vikten igen, och det är INTE hälsosamt! Därför måste man nån stans inse att en livsstils förändring är nödvändigt för både vikten och hälsan. Och jag ska vara hård, jag säger detta, bär man på några extra kilon SKA du göra dig av med dem, för det handlar inte om att du inte duger som man är utan om att DU måste förstå vad som är bra och dåligt för dig. Jag tarsteget och erkänner det, några onödiga kilon bär jag på, och jag längtar tills de är borta, hur är det för dig?


Känner du dig redan inspirerad, kanske lite? Kom igen så kör vi, är du på, dela gärna med dig av en länk till din blogg och dela med dig av din resa där, vi ska göra detta tillsammans, och vi behöver varandra. Detta kan bli roligt! Jag ska redan imorgon slänga upp informationsomom LCHF och GI och sen är det bara upp till dig att göra ett val... jag bangar inte gör du?


Vågar du anta utmaningen? ;)

 
 
maja

maja

25 december 2011 08:16

lchf är en farlig diet, Inte bra alls. Kroppen behöver Kolhydrater..

Flertal som faktiskt dött utav den.. Så tänk på saken

http://aldrig.bloggplatsen.se

Josefin Lantz

25 december 2011 12:05

men herrregud.. Man ska inte utesluta kolhydrater, man ska dra ner på och utesluta de onödiga sådana. Hjärnan behöver kolhydrater för att kunna fungera. Jag tror inte det finns en enda HCLF expert som påstår att du ska sluta helt med kolhydrater, om så vore så borde den personen inte få ha med andra människor att göra. En stabil kost, men mycket fett och mindre kolhydrater ska det vara inte massa fett och inga kolhydrater!

 
Ingen bild

micha

25 december 2011 12:41

awesome blogg!! love it!!

kolla girlworlds.bloggplatsen.se

Josefin Lantz

25 december 2011 14:25

Tackar! Jag gör det!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin Lantz - 23 februari 2012 15:24

Tjeenare nu kan ni fortsätta följa min blogg på ett nytt ställe, kände att det va dax för en uppdatering!    makeupbylantz.myshowroom.se    Kom in och kika vettja! ...

Av Josefin Lantz - 10 februari 2012 03:17

Så nu har jag pillat med detta i snart 6 timmar! Jag är helt slut, sminket och håret tog tre timmar, fotograferingen tog säkert 2 timmar, sen reducering av en del bilder och shiiiit, vad trött jag är! MEN nöjd! Igår blev det en impuls sidecut klippni...

Av Josefin Lantz - 8 februari 2012 21:22


Nu sitter jag här helt upprymd för att make up skolan jag vill gå har slängt upp deras start datum för hösten! Så nu blir det stipendie sökande och skol sökande! wiihoo!!!  Annars lyssnar man på Kapten Röd och funderar på vad jag ska lägga upp för ro...

Av Josefin Lantz - 6 februari 2012 10:30

Håret är ett återkommande tema i vardagen, men är du som jag en person som använt mycket löshår och plågat ditt hår med färgningar etc.. och har ett hår som inte växer så bra. Här har ni lite tips om hur ni ska få håret att växa!   Shampo och bal...

Av Josefin Lantz - 6 februari 2012 00:39

Med tiden lär man sig saker, jag har lärt mig att jag ska fokusera på att göra detta till en all makeup blogg, så går det lättare för mig att uppdatera. Jag har lärt mig hur jag sätter upp mitt korta hår så att det ser ut som att det är mycket längre...

Presentation


Jag heter Josefin är 19 år och pluggar Folkhögskola. Mina stor intressen är Musik, Make up & Hair, foto, skriva, och träning, kost och hälsa! Välkommen till min blogg!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards